Są to spotkania poświęcone budowaniu relacji rodzic-dziecko w oparciu o kluczowe wartości podejścia Jespera Juula, duńskiego terapeuty rodzinnego i pedagoga o światowej renomie.
Zawdzięczamy mu odejście od wychowania autorytarnego w stronę zaufania do naturalnych kompetencji dziecka, autentycznej relacji dorosłego z dzieckiem, szacunku i współdziałania we wzajemnych stosunkach rodziców z dziećmi oraz dojrzałego przywództwa dorosłych. Seminaria są prowadzone pod patronatem Familylab, organizacji założonej przez Jespera Juula, wspierającej rodziców w rozwoju i kształtowaniu relacji z dziećmi.
Każde spotkanie odbywa się online i trwa 1,5 godziny. Można zapisać się na dowolną liczbę warsztatów. Prowadzi je Agata Blady, psycholog i psychoterapeuta dzieci, młodzieży, dorosłych, par i rodzin, certyfikowany trener Familylab, realizator Szkoły dla Rodziców i Wychowawców.
Koszt udziału w każdym ze spotkań wynosi 79 zł. W przypadku zapisu na 2 lub więcej płatnych webinarów - zniżka 10%. Każde spotkanie będzie nagrywane, a link do nagrania będzie przesłany do zapisanych osób w ciągu 3 dni po webinarze i aktywny przez 30 dni.
Nastolatki – kiedy kończy się wychowanie
Czy życie z nastolatkiem to tylko konflikty i napięcia? Jak zrozumieć kogoś, kto ma dziwną fryzurę i komunikuje się półsłówkami? Jak być wsparciem w życiu młodego człowieka, na co pozwalać, a gdzie stawiać granice? Seminarium jest poświęcone relacji rodzic, dorosły – nastolatek. Spróbujemy znaleźć odpowiedź na pytanie, jak zbudować dobrą relację z nastolatkiem opartą za zaufaniu i szacunku. Porozmawiamy o tym, jak być „sparingpartnerem” w życiu dorastającego dziecka – czyli osobą, która daje maksymalny opór, ale jednocześnie dba o to, aby nie wyrządzić nikomu szkody.
2025
Dziecko w szkole
Twoje dziecko zaczyna przygodę ze szkołą i chcesz je do tego dobrze przygotować? A może po wakacjach wraca do szkoły? Szkoła i tematy z nią związane zajmują ważne miejsce w życiu wielu rodzin. Jak towarzyszyć dziecku w procesie edukacji szkolnej? Co pozostawić w sferze odpowiedzialności rodzica, a co można powierzyć dziecku? Po czyjej stronie stawać w razie konfliktu z nauczycielem? Podczas seminarium nie będziemy zajmować się kwestiami dydaktycznymi, ale tym, jak mądrze pomagać dziecku, aby radziło sobie jak najlepiej na swojej szkolnej drodze i jak funkcjonować w triadzie ja – moje dziecko – szkoła.
2025
Rodzice jako para
Niewielu z nas ma świadomość, że pierwszym dzieckiem w rodzinie jest zawsze związek rodziców. Wymaga on takiej samej troski, uwagi i zaangażowania, jakie wkładamy w wychowanie dzieci. Umiejętność dbania o tę pierwszą i jednocześnie najważniejszą relację to podstawa funkcjonowania rodziny, ponieważ to od niej w dużej mierze zależy, jak nasze dzieci będą rozumieć bycie w relacji i jak będą mogły doświadczyć w realnym życiu prawd, które wobec nich głosimy. Dzieci uczą się przede wszystkim poprzez obserwowania zachowania dorosłych, a nie przez słuchanie wskazówek i pouczeń. Na spotkaniu będziesz mógł się zastanowić nad tym, co sama lub sam mogłabyś/mógłbyś zrobić lub przestać robić, żeby zainicjować zmianę w swojej rodzinie.
2025
Jestem OK taki, jaki jestem
Jak dzieci rozwijają poczucie własnej wartości? Co jest dla nich wspierające a co nie? I dlaczego poczucie własnej wartości jest takie ważne? Na seminarium dowiesz się, jak towarzyszyć dziecku w sposób konstruktywny – wspierać budowanie własnej wartości, ale nie „rozpuszczać”. Komunikować, dając bezcenne informacje zwrotne dla dziecka, a przy okazji dowiadywać się więcej o sobie. Poczucie własnej wartości jest kluczowe w rozwoju młodego człowieka, decyduje o jakości naszego życia i o charakterze związków z innymi ludźmi, pozwala rozwijać swój potencjał, dbać o własne granice i stanowi psychospołeczny system odpornościowy człowieka.
2025
Dorosły jak latarnia morska
Czym jest dzisiaj wychowanie? Czego potrzebują dzieci i jak stać się ich przewodnikiem? Jak budować autorytet oparty na miłości, a nie posłuszeństwie? Seminarium dotyczy mądrego przewodnictwa dorosłych w życiu dzieci, które są kompetentne, ale brakuje im doświadczenia, jakie mają dorośli. Zastanowimy się, co cennego rodzice i opiekunowie mogą wnieść w życie dzieci, a czego lepiej unikać, żeby im nie zaszkodzić, jaką jakość relacji chcemy tworzyć w naszej rodzinie, na czym oprzeć autorytet i jak odnaleźć swój indywidualny styl przywództwa.
2025
Sztuka mówienia „nie” z czystym sumieniem
Seminarium jest poświęcone komunikowaniu granic w relacji, a to pozwala na budowanie relacji pełnej szacunku dla siebie i innych. Często wydaje nam się, że „nie” jest przeciwieństwem miłości: odrzuceniem, odmową okazania troski i zainteresowania, a ze strony dziecka po prostu nieposłuszeństwem. Jeśli jednak chcemy, żeby relacje w naszej rodzinie były zbudowane na równej godności wszystkich osób, musimy otworzyć drzwi dla „nie”, dla dialogu i dla dyskusji. Przyjrzymy się temu, co ukrywa się za „nie”, zastanowimy się, jak mówić je z czystym sumieniem – bez wyrzutów sumienia i krzywdzenia innych.
2025
Agresja – niebezpieczne tabu
Dlaczego dzieci się złoszczą? Jak reagować na ich trudne zachowania? I jak uczyć je radzenia sobie z emocjami? Na seminarium będziemy rozmawiać o agresji dziecięcej – czym jest, jakie są jej objawy, o czym nam mówi i jak wykorzystać ją w sposób konstruktywny? Choć najchętniej wyeliminowalibyśmy agresję z własnego życia, dla wszystkich będzie lepiej, kiedy nauczymy się o niej rozmawiać i ją rozumieć. Frustracja i wybuchy złości u dzieci to ważna informacja dla dorosłych o tym, że pewne potrzeby dzieci nie są zaspokojone lub ich granice są przekraczane.
2025